Volg ons op Facebook
Volg ons op Linkedin
Volg ons op Twitter

hoe wordt snurken veroorzaakt?

Snurken wordt veroorzaakt doordat de zachte weefsels van de keelholte (wanden van de keelholte, tongspier, huig en zacht gehemelte) vibreren. Tijdens de slaap ontspannen de spieren. Het zachte weefsel zakt door de zwaartekracht naar beneden en blokkeert de luchttoevoer. Bij het inademen ontstaat onderdruk waardoor de weefsels gaan trillen en ontstaat het snurkgeluid. Dit gebeurt soms met geluidsniveaus tot wel 80 dB. Dat is vergelijkbaar met een drilboor op vijf meter afstand. Probeer dan als partner maar eens voldoende gezonde nachtrust te krijgen. Naarmate de leeftijd stijgt, wordt de kans op snurkproblemen groter.

 

snurken veroorzaken

 

Naast snurken ook apneu

Het kan zelfs gebeuren dat bij het snurken de ademhaling meerdere keren per uur, enkele seconden en soms oplopend tot wel een minuut of nog langer, achterwege blijft. Het gevolg is dat u onvoldoende zuurstof binnenkrijgt waardoor uw hersenen en lichaam ontoereikend kunnen herstellen. Deze ademstops worden apneus, 'het ontbreken van lucht’, genoemd.  Lees verder over hoe snurken een apneu wordt.

Oplossen van snurken

De meest comfortabele en effectieve oplossing om snurken te stoppen is een op maat gemaakte snurkbeugel die alleen tijdens het slapen wordt gedragen. Deze snurkbeugel duwt de onderkaak en tong licht naar voren waardoor de luchttoevoer weer wordt hersteld en de zachte weefsels niet langer kunnen trillen. Snurken en ook apneu zijn dan verleden tijd. Hierdoor kunnen snurker en partner weer lekker doorslapen en keert de harmonie terug in de slaapkamer en in huis. Lees verder...

 

Geen verwijsbrief nodig om snurken of apneu op te lossen

U heeft geen verwijsbrief nodig om een afspraak te maken bij de Snurkpoli. Het hele proces van het aanmeten en produceren van de snurkbeugel duurt slechts enkele weken zodat in zeer korte tijd gestart kan worden met de beugel. Iedere patiënt wordt intensief begeleid en er wordt zorg gedragen voor een probleemloze nachtrust.

Zet de stap en maak een afspraak!

Is het snurken zo'n groot probleem geworden dat u of uw partner elkaar 's nachts noodzakelijke gezonde slaap onthoudt? Zet dan eindelijk die de stap om verlost te worden van het snurken. Het is simpeler en goedkoper dan u denkt om een beugel aan te laten meten!

Lees hier over de oplossing

Belangrijke informatie


Anti-snurk tips

  • Vermijd alcoholgebruik vanaf ongeveer twee uur voor het slapen gaan.
  • Gebruik geen zware maaltijd vlak voor het slapen gaan.
  • Minder of stop helemaal met roken.
  • Streef naar een goed lichaamsgewicht door gezond te eten en voldoende te bewegen.
  • Zorg voor een regelmatig leefpatroon, waarbij eventuele slaapmiddelen en kalmerende middelen niet nodig zijn.
  • Leg het hoofdeind van het bed iets omhoog of gebruik een extra kussen
  • Slaap elke dag voldoende (7 - 8 uur per nacht)
  • Maak van uw slaapkamer geen bioscoop, restaurant of leeszaal
  • Zorg voor een goed geventileerde slaapkamer